Upravit stránku

Při provozu vozidla mimo zpevněné cesty, např. ve stavbenictní, při údržbě silnic, plynovodů či elektrického vedení, ale také při přepravě produktů zemědělské výroby a dalších náročných činnostech, kdy je nutná zvýšená adheze a průchodnost terénem, již nestačí běžná konfigurace náprav 4x2. V tomto provozu najde uplatnění plně pohonná verze AVIA D120 4x4. Díky robustní konstrukci přední poháněné nápravy, která se osvědčila i v tak náročném testu, jakým je seriál trucktrialových závodů, představuje AVIA D120 4x4 ideální řešení pro dopravu mimo zpevněné cesty..

  • Specifikace

    Motor

    Srdcem vozidla AVIA řady D je čtyřválcový motor Cummins řady ISBe4.5E5 splňující emisní normu EURO 5 pomocí Selektivní Katalytické Redukce (SCR) za použití vstřikování AdBlue kapaliny. Tyto motory se vyznačují vysokou spolehlivostí, nízkou spotřebou a nízkými provozními náklady. Výfuková brzda s ovládáním pod volantem.

    Převodovka

    Převodovka ZF6S850 mechanická plně synchronizovaná, 6 ti stupňová, řazení lanovody, s přípravou pro montáž pomocného pohonu agregátů nástavby.

    Kabina

    Celokovová, z pozinkovaných plechů, antikorozní ochrana kataforézou, sklopná vpřed, pravo i levostranné řízení, uložená na 4 odpružených bodech – vpředu v pryžových pouzdrech, vzadu vinutými pružinami s tlumiči a automatickými hydraulickými zámky. Přední víko plastové otevírací pro denní kontrolu. Barvy dle RAL vzorníku. Standardní osvětlení, mlhová světla (za příplatek). Vnější zrcátka odpovídající směrnici EC 2003/97/EC.

    Vzduchem odpružené sedalo řidiče, dvojitá sedačka spolujezdce nebo vzduchem odpružené sedadlo spolujezdce. Mechanicky nastavitelný sloupek řízení. Rychloměr v km/h a v mil/h, digitální tachograf, elektrické ovládání zrcátek oken a zamykání (za příplatek), manuální klimatizace (za příplatek). Sluneční clony, úložné prostory, příprava pro autorádio (repro + anténa), tempomat.

    Podvozek

    Nápravy Albion nebo Arwin Meritor, žebřinový rám z U profilů nýtovaný za studena a šroubovaný, příčky z otevřeného profilu. Dva rozvory, nádrž 120 nebo 200 litrů, držák rezervního kola v zadním převisu (dle rozvoru), nádrž na AdBlue 30 litrů.

  • Technické parametry

    Motory

    TypCummins ISB4.5E5 185Cummins ISB4.5E5 207
    CharakteristikaVznětový motor s akumulačním vstřikováním paliva Common Rail, přeplňovaný turbodmychadlem a mezichladičem nasávaného vzduchu, SCR systém úpravy výfukových plnů
    Uspořádání válců4 v řadě
    Ventily4 v každém válci
    Zdvihový objem4.462 cm3
    Vrtání x Zdvih107 x 124 mm
    Max.výkon185 HP (136kW) při 2300 ot/min207 HP (152kW) při 2500 ot/min
    Max.kroutící moment700 Nm při 1200 - 1700 ot/min760 Nm při 1400 - 1800 ot/min

    Spojka

    SpojkaJednokotoučová disková suchá ZF SACHS, průměr 362 mm, hydraulicky ovládaná s pneumatickým posilovačem

    Převodovka

    TypZF6S850
    Řazeníplně synchronizovaná
    Počet převodových stupňů6 + 1 vzad
    Převodové poměry1°-6,72:1 ; 2°-3,68:1 ; 3°-2,15:1 ; 4°-1,41:1 ; 5°- 1,00:1 ; 6°- 0,79:1 ; R°6,03:1

    Rozvodovka

    TypPraga 2P150
    Řazenívzduchově ovládané
    Počet převodových stupňů2, silniční 4x2, terénní redukovaný 4x4
    Převodové poměry1:1 silniční, 1:1,93 terénní redukovaný se stálým rozdělením hnací síly 50:50 mezi hnané nápravy

    Nápravy

    PředníExcalibur Army
    ZadníAlbion SR 5.25 nebo SR 8.20 nebo Arwin Meritor
    Převodové poměry zadní nápravy4,10 nebo 4,56
    Pérovánípřední i zadní  půleliptickými parabolickými pery

    Rozvory

    N3.400 mm
    L3.900 mm

    Brzdy

    Specifikacevzduchové WABCO PAN 17, ABS systém, čtyřcestný ventil,zátěžový regulátor

    Řízení

    ŘízeníZF kuličkové s nuceným oběhem, posilovač

    Celková hmotnost vozidla / maximální hmotnost vozidla v soupravě

     celková hmotnost podvozkucelková hmotnost soupravy s vlekem do 3.500 kgcelková hmotnost soupravy s vlekem nad 3.500 kg
    D12011.990 kg15.490 kg21.990 kg

    Elektrický systém

    Specifikace2x12V Akumulátor 120Ah, odpojovač akumulátorů, alternátor 28V/80A, spouštěč 24V/4kW, měnič 24/12V
  • Galerie